Sunday 27 November 2011

Malaysia Tewas 2-3 kepada Bahrain

Pasukan negara gagal mendapatkan 3 mata penuh apabila tewas 2-3 kepada pasukan Bahrain pada perlawanan ketiga pusingan kelayakan Olimpik di Stadium Bukit Jalil malam tadi. Jaringan Mohd Nazmi Faiz di separuh masa pertama dan Mahali Jasuli di separuh masa kedua gagal di pertahankan apabila pemain di barisan pertahanan negara dibolosi 3 gol ketika pasukan Bahrain hanya bermain dengan sepuluh orang di pertengahan separuh masa kedua.

Pasukan negara yang bermula baik di separuh masa pertama telah berjaya menghasilkan banyak gerakan yang dikemudi oleh Mohd Nazmi Faiz, telah memberi tentangan yang hebat memaksa pemain pertahanan Bahrain mengekang setiap asakan yang dilakukan oleh pasukan negara.

Jaringan cantik Nazmi melalui tendangan diluar kawasan kotak penalti telah menggamatkan stadium Bukit Jalil yang dihadiri hampir 30 000 penonton. Pasukan negara terus melancarkan serangan namun barisan hadapan  negara yang telah meletakan Thamil Arasu di bahagian serangan gagal menghadirkan sebarang gol.

Pasukan Bahrain terus menggerakan jentera tengah mereka untuk menyerang skuad negara di separuh masa kedua, gerakan serangan awal pasukan Bahrain berjaya dipatahkan oleh penjaga gol negara Khairul Fahmi. Rempuhan keras salah seorang pemain Bahrain telah menyebabkan beliau dilayangkan kad merah oleh pengadil.

Kelebihan dilihat lebih memihak kepada pasukan negara  apabila satu gerakan yang dilakukan oleh Mahali Jasuli telah menyebabkan keadaan kelam kabut di hadapan gawang Bahrain. Mahali pantas mengambil peluang dengan melambungkan bola kedalam gawang gol Bahrain untuk menjadikan pasukan Negara mendahului 2-0.

Pasukan Bahrain yang tidak berputus asa terus melancarkan serangan dan hasilnya satu sepakan gunting oleh penyerang pasukan Bahrain telah berjaya menewaskan penjaga gol negara apabila pemain pertahanan negara bergelut untuk mengeluarkan bola di kawasan penalti Malaysia.

Bahrain terus mengasak dan telah di hadiahkan sepakan percuma berhampiran kawasan penalti. Satu sepakan lencong yang kencang sekali lagi telah menewaskan KFC menyebabkan pasukan negara terus tertekan biarpun bermain dengan kelebihan seorang pemain.

Dikala pemain negara belum sempat memperkemaskan benteng pertahanan, satu serangan kilat oleh pasukan Bahrain telah berjaya menghasilkan gol selang seminit dari gol penyamaan tersebut. Pemain negara terpaksa menelan kepahitan untuk mendapat kemenangan pertama sekaligus menggagalkan harapan menyumbang mata bagi bersaing dalam peringkat kumpulan ke sukan Olimpik.

Diharap pemain negara dapat mengambil iktibar dari kekalahan ini dan terus berjuang serta mengutip segala pengalaman yang berharga ini untuk terus bersaing di peringkat antarabangsa. Para peminat bola sepak negara diharap terus memberikan sokongan pada skuad negara di 3 baki perlawanan akan datang. Tahniah diucapkan kepada mereka yang terus menyokong pasukan bola sepak negara.

No comments:

Post a Comment